YUKARI ÇIK
Image Alt

MEDYA PLANLAMA VE SATIN ALMA

Hani demiştik ya müşterilerimiz ailemizin bir üyesidir ve biz onların ceplerini en az onlar kadar düşünürüz diye. İşte burada tam da o işi yapıyoruz. Medya planlaması yaparken müşterimize mutlaka bu soruları sorarız?
MESAJIMIZ NE?

Bu reklamı neden yapıyoruz bilmemiz lazım. Amacımız satış mı? Yoksa bilinirlik artırma mı? Ya da farkındalık mı?

HEDEF KİTLEMİZ KİM YA DA KİMLER?

Evet, bir ürünümüz var ve bir de mesajımız var ama biz bu mesajı kimlere ulaştırmayı hedefliyoruz. Bizim mesajımız demografik açıdan kimleri hedeflemeli.

PEKİ, ŞU ANDA NE YAPIYORLAR?

Bu kişiler ne yer, ne içer, nerede gezer, ne okur, ne dinler, yaş aralığı nedir, kültürel ve sosyolojik seviyesi nedir işte bu gibi pek çok maddeyi net bir şekilde cevaplanmalıyız ki doğru adrese ulaşsın mesajımız.

ONLARA MESAJIMI HANGİ ORTAMDA İLETMELİYİM?

Hedef kitleyi iyi analiz ettikten sonra zaten nokta atışı adreslerimiz belli olacak. Kimleri takip ederler, kimleri izlerler ben onlara direk nasıl ulaşırım.

DOĞRU ZAMAN NE ZAMAN?

Benim hedef kitlem onlara ulaşmayı düşündüğüm kitle iletişim araçlarıyla hangi zamanlarda ve hangi saatlerde daha çok haşır neşir olurlar bunu bilmeliyim.

PEKİ, YA BÜTÇE?

Ve geldik en can alıcı maddeye elbette her yatırımda olduğu gibi ne kadar bütçe ayırabilirseniz alacağınız karşılık da o denli yüksek olacaktır. Tabii ki bu düşük bir bütçeyle asla amacınıza ulaşamazsınız demek anlamına gelmiyor. Düşük bir bütçe de ayrıntılı bir medya satın alma planıyla harikalar yaratabilir.